torsdag, mars 15, 2007

folkligt low-class

Jag hjälper glatt till att under en timme ruinera mig själv och min familj genom att stoppa dyra båtsaker i vagnen och lura min pappa att köpa dyra men söta små lysdiod-lanternor genom att säga att jag ska betala dem själv.
Skaffade mig även Sjötrafikföreskrifter m.m också eftersom min navigeringsbok tycker att det är en bra idé och på pendeltåget in till stan läste jag om alla tusen säkerhetssaker man bör ha ombord och fick panik för att jag trodde att vi hade handlat enough. Dessutom ska vi beställa segel snart och hej-hej-bror-Bag-jag-och-mamma-råkade-visst-spåra-men-det-är-lugnt-få-inte-panik-vi-betalar-allt-eller-i-alla-fall-det-mesta.

Och ni läste rätt, jag åkte faktiskt pendeltåg och kände mig väldigt folklig och low-class och förstående (fast å andra sidan kom bara tåget två minuter sent och det var rätt skönt att vänta i solen).
Om jag ska pendla med dessa tåg till Uppsala i höst har jag efter min tid på SL insett att jag dels alltid bör ta minst ett tåg tidigare samt alltid ha minst 1000 kr på kontot att åka resegaranti-taxi för.
Jag är ledsen för detta och detta är något syndabock borde ta på sig för pendeltågen går fan aldrig när de ska.

Månadens låt är helt klart Sparklehorse med sin cover av "Wish you were here" från soundtracket till "Lords of Dogtown".