måndag, mars 19, 2007

livet är inte rättvist

SÖNDAG, MARS 18, 2007

Pratade även med mamma eftersom jag ska ut till Ön idag efter jobbet och hon berättade det allra hemskaste att Cissis pappa har dött och det är så jävla dåligt och orättvist för han var värsta bra.
Jag visste att han var dålig för jag messade med henne förra veckan och då låg han på sjukhus men man hoppas ju alltid att det ska bli bra.

Och det känns så jävla orättvist och ironiskt att först mina kusiner och sedan min bästa vän förlorar sina föräldrar fast de borde levt mycket längre medan min pappa finns kvar som är så gammal.
Jag hoppas verkligen att jag inte jinxar till det nu för jag älskar verkligen min pappa och vill såklart att han ska leva tills han är minst hundra år men jag är ju medveten om hans ålder hela tiden. Varje dag kan jag läsa dödsannonser över människor som dött som är födda samma år som min pappa och jag vet att han är ovanligt pigg och frisk för sin ålder och jag är tacksam och glad över varje dag han finns och kan vara med oss.

Och sedan kan man ju - som mamma brukar - undra varför det alltid är de bra och fina människorna som dör och aldrig de onda och tråkiga.