måndag, mars 19, 2007

nya vänner och nya segel

Kom precis hem efter en dag på Ön där jag berättat för mamma och pappa hur bra de är och hur glad jag är över att de finns.
Jag tog det mest lugnt och hängde runt men gjorde i alla fall lite nytta genom att beställa nytt segelställ till båten och efter mycket funderande blev det till slut segel från Bodings segelmakeri och jag hoppas att det blir bra.

Hälsade även på storasyster på ön innanför som var orolig över sina hästar i vanlig ordning eftersom hon empati-köpte en gammal travare som antagligen har det bättre hos henne än där han bodde förut (men kanske hade haft det allra bäst i hästhimlen).

Hos sustern lånade jag skrivaren för att kunna skriva ut min löjligt korta uppsats om huruvida EU är bra för miljön. Slutsatsen är väl att det är ett bra verktyg men jag anser att vi inom EU tar för stor hänsyn till ekonomi och näringsliv och att miljöskyddet på grund av detta blir sämre.
Skulle sedan diskutera detta under lektionen idag men det var den mest hämmade debatt jag varit med om och inget vettigt blev egentligen sagt och så fort någon sa något intressant bröt vår lärare in och sabbade stämningen genom att dra omotiverade historier om sitt besök på ett krigsmuseum i Flandern.
Mycket märkligt upplägg men som tur är har jag hittat några vänner och särskilt en kille som heter Mikael är helt fantastisk och vi ägnar mest lektionerna åt att snacka en massa skit. Miljökursen har nämligen hittills visat sig vara ganska tråkig och svävande och inte alls den intressanta utmaning som jag såg framför mig. Å andra sidan tror jag att det är lättintjänade poäng. Och jag har ju navigationskursen som tröst.

Har även hittat en ny favorit på jobbet i Ivan som skulle kunna vara världens sweetaste person. Han är totalt mild och snäll och söt och har dessutom en magister i kemi trots att han hatar kemi och tackade nej till en doktorandplats just därför och jobbar nu på SL. Ni hör ju själva att han måste bli min vän.