tisdag, augusti 08, 2006

e

Ok, nu är Snöret hemma igen och med henne kom Nox och kontakten med cyberrymden igen. Jag smörade fett genom att städa, tvätta och köpa mat men låg såklart och sov när hon kom hem vilket i och för sig föranledde en trevlig frukost med efterföljande uppdatering angående livet – självklart under kedjerökande och iskaffedrickande former. Resten av dagen har fortsatt i samma stil och snart har vi producerat pepp-skivor till Snörets kompis Ylva och rökt tre paket cigaretter som vi dock tycker balanseras bra av att vi sprungit runt Hammarby sjö och gjort en massa armhävningar.

Jag försökte skriva för en vecka sedan innan jag for till Sthlm men datorn kukade såklart ur och raderade allt jag skrivit och jag orkade inte göra om. Ingen lär ju dock ha saknat det och kontentan av inlägget var väl att jag äntligen, äntligen slutat jobba på evil restaurangen och nu slapp smöra för andra människor och att jag skulle åka på en veckas semester till stora staden och vakta Snörets basilikor och bo i hennes lägenhet på Söder. Dessutom meddelades det att inget skulle skrivas på en vecka eftersom Nox också skulle fara med till Skellefteå. Too late for information anyway.

Min semester i storstaden har i alla fall gjort mig sjukt pepp på livet igen vilket ungefär var mitt mål med hela projektet och nu börjar min energi återkomma. Vet inte om det beror på a) att jag bara varit ledig, b) Anna H’s mystiska vitaminsörja som hon lurade mig att köpa i en hälsokostbutik efter att dissat hela min livsstil, c) det faktum att jag tagit upp någon form av regelbunden motion för att inte bli dissad av mina Ju Jutsu-tränare när terminen börjar, d) att jag bara hängt med mig själv och en massa bra människor och gjort kul saker. Antagligen är det en kombo av allt.

En snabb resumé av veckan kan väl bli att jag hängt med en massa vänner, fikat, kollat film, varit ute och slösat bort min lön på lyx och kläder. Har även lyckats läsa ut Shirleys bok och lyssna på en massa bra musik. Hittade soundtracket till Smala Sussie på rea plus att jag gått lös på Snörets skivsamling (fördelen med att bo hos någon annan ett tag).

Sett i veckan:
Smala Sussie (4 av 5 strykjärn) – sjukt och funkar en gång till.
Spirited away (3 av 5 strykjärn) – inte så bra som hypen ville göra gällande men rätt cool ändå.
Vi barn från Bahnhof zoo (4 av 5 strykjärn) – bra men så äcklig att man aldrig vill se den igen.

Läst: ”Berättelsen om O” av Pauline Réage (4 av 5 strykjärn) – först bara sjuk men den fick någon form av mening och snygghet mot slutet.