tisdag, augusti 08, 2006

you can't always get what you want

Life is kind of sweet men jag är ändå aldrig riktigt nöjd, vill alltid ha något annat, någon annan, något mer, något som inte är det som är nu.

Vaknade sent efter en ännu senare natt med Snöret då vi suttit uppe för länge och blivit på tok för höga på livet (yeah sure). Mycket jidder om livet, våra förhållanden till andra och oss själva ända tills vi inte kunde prata mer.

Någon form av frukost på String med Shirley och sedan ett rastlöst vandrande runt på Söder med skugg- och vätskepauser längs vägen. Jag tycker att jag är förvirrad men jag är inte ens hälften så förvirrad som hennes liv är fucked up. Antagligen I-landsproblem för hela pengen men det är safe att träffa henne och få en del av hennes hämningslöshet som ändå är så stel. Det finns ingen som jag kan älska och hata så mycket som henne, hon är själva essensen av mitt liv sedan tio år tillbaka och jag behöver henne för att kunna leva.

Nu tillbaka på Erstagatan och Snöret, ska göra en skiva till mig själv också med en massa bra musik så att jag inte sliter ut Smala Sussie. Måste skaffa barnkörslåten med Kent också för jag är besatt av den men har den inte. Det är dock lite för varmt för att orka ta sig någonstans igen.