torsdag, augusti 10, 2006

bekväm och vek

Tisdagen avslutades i en lekpark på Söder där man kan klättra högt, högt och kolla på fullmånen över taken och ligga i en jättestor gunga och fortsätta bli hög på livet. Efter långsam promenad längs med kajen och åtskilliga pauser blev det te och mackor hos Snöret igen.

Jag har stannat så länge här nu att jag inte orkar åka hem. Jag har det för bekvämt och trevligt och tanken på bussresan från helvetet som ligger mellan mig och ön så lockar ingenting hemma tillräckligt. Hade tänkt åka hem idag men eftersom jag slösade bort hela gårdagen på att arbeta har jag bestämt mig för att stanna en dag till (jag skjuter bara upp allt). Dessutom har jag mina tre favoritvänner just nu på bekvämt avstånd och de vill jag ju typ träffa hela tiden.

Gårdagen var bara vakna, frukost och jobba, hem äta och sova. Det var ”Where the action is” på Skansen och jag satt och vaktade ljuset vilket gjorde att jag såg allt plus kunde sitta i skuggan. Allt var ganska bra och jag blev till och med tvungen att erkänna att The Hives var bra. Har hyst en oresonlig aggression mot bandet i allmänhet och sångaren i synnerhet men kom på igår att det kan ha att göra med att när jag såg dem sist hade jag typ influensa och satt i ett öltält sista natten på Hultsfred och då är det lätt att bli less på ylande Pelle. Jag faller till föga och erkänner att de är bra och att jag till och med tilltalas av hans dryga övermänniska-attityd (kanske för att jag är likadan själv).
Dock gillar jag inte det faktum att jag släppt på två hatspärrar inom loppet av en vecka (den andra är Winnerbäck) – jag är orolig över att jag börjar bli gammal och vek (yeah right).

Dagen som hittills bara inletts med frukost och tidning bådar dock gott, hatspärrarna till omvärlden finns kvar eftersom jag blev helt vild över allt som stod i DN och gick lös på långa haranger om alltings meningslöshet. Eventuell date med Shirley och Axel och häng med Snöret och jag måste hinna handla musik och hårfärg så jag måste sluta skriva, förstår inte hur jag ska hinna med allt jag vill göra. I värsta fall får jag väl stanna till på lördag…