söndag, januari 21, 2007

referat av livet efter nyår

När till och med snigel-bror i London trots alla sina motgångar lyckas leverera nytt till sin amazing breakfast och Cissi skriver så grisarna skriker på sin my-space så får väl även jag ta mig i kragen. Livet har trots allt börjat lugna ned sig, jag har börjat hitta någon form av vardag i storstaden och jag tycker fortfarande om att skriva så det är bara att börja prioritera in.

Har i alla fall hunnit landa i vår nya lägenhet och till och med haft besök från både bond-landet och skärgården. Sakta fylls den upp med liv, upplevelser, ny inredning och minnen. Ekonomin är inte på topp så det får bli en hel del cheapo-shit från IKEA och jag har redan ångest över allt vi köper även om det behövs.

Har även börjat på mitt nya jobb och utbildas just nu till kundmottagare och info-flicka på SLs kundtjänst vilket innebär inmatning av spårtrafik, kartor, stomlinjebussnät och en massa resor med kollektivtrafiken. Det är än så länge hur kul som helst och går värsta bra och mer entusiastisk medarbetare får de nog leta efter just nu. Jag känner mig som en nörd men jag har insett nu att jag kan oroväckande mycket om SL-trafiken redan från början och att jag bara tycker att det är kul att kunna mer. Arbetstiderna verkar även kunna styras relativt fritt så jag hoppas på London-resa till bror Bag i slutet av mars om allt går enligt planerna.

Annars blir det insamling av poäng inför hösten med hjälp av en kvällskurs om miljö och resurser i EU på måndagar och navigationskurs inför sommaren på torsdagar så det verkar som om jag i vanlig ordning kommer att ha fullt upp. Dessutom älskar jag mitt nya Stockholmsliv och njuter av att gå runt överallt och återupptäcka min gamla stad samtidigt som jag hittar nya och helt okända saker hela tiden. Njuter även enormt av att inte behöva åka någonstans på helgerna om jag inte vill.

Livet är med andra ord väldigt bra just nu och även om allt alltid går upp och ned så får det överlag 4 av 5 strykjärn om det fortsätter rulla på i den här stilen. Och varje dag jag inte behöver arbeta på mitt själsdödande f.d. registerarbete är en underbar dag…

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hahaha! Skriver så grisarna skriker? Du är rolig du.
Kul att du är igång igen!
Kram

måndag, januari 22, 2007 4:07:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home