torsdag, augusti 17, 2006

litteraturkull goes on

1) One book that changed your life?
Under det rosa täcket – Nina Björk
Ganska tråkigt svar, det är ju flera men det var den första jag kunde komma på i skrivande stund. Den förändrar nog livet för många flickor med lite hjärna (tyvärr).

2) One book you have read more than once?
Berättelsen om Narnia – C.S. Lewis
Hur många böcker som helst läser jag flera gånger men den här kanske flest gånger eftersom jag läst den sedan jag var så liten.

3) One book you would want on a desert island?
Överlevnadshandboken – John Wiseman.
Snackar vi övergiven och Robinson behöver jag den.

4) One book that made you laugh?
Alla familjer är psykotiska – Douglas Coupland.
Sjukaste familjen ever av en av mina favoritförfattare.

5) One book that made you cry?
Dansa på min grav – Aidan Chambers.
Alla hans böcker är mer eller mindre sorgliga men det finns ju rätt många man gråter till, kommer bara inte på så många nu.

6) One book you wish had been written?
Fortsättningen på Morvern Callar och Vanvettslandet – Alan Warner
Jag vill veta vad som händer med Morvern och alla andra.

7) One book you wish had never had been written?
Singel i Sumpan – Annika Sundbaum-Melin
Det är många böcker som suger men den här ligger fan på tio-i-topp.

8) One book you are currently reading?
1984 – George Orwell
Än så länge bara mystisk.

9) One book you have been meaning to read?
Typ alla klassiker som jag aldrig orkar engagera mig i men känner att jag borde/vill/kunde/måste läsa – det finns för mycket böcker hela tiden.

10) Now tag five people:
Det finns nog inte ens fem personer på min länklista men jag börjar med Sopelisop och Eija.
Någon annan hemlig som vill hänga på? Annars tar jag vänner utan ******* - i värsta fall får jag väl publicera dem.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

1984 blir bättre o bättre. men den är ju iförsig en bok för riktiga samhällsnyllen, som jag :D

fredag, augusti 18, 2006 12:47:00 fm  
Blogger Liza said...

Ja, och jag kommer bara bli värre och värre naturnylle. Får skynda mig att läsa ut den innan fysiken börjar annars är det väl kört, jag kommer inte förstå något på slutet...

fredag, augusti 18, 2006 8:16:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home