torsdag, augusti 24, 2006

endimensionell kinematik (suger livet lite eller mycket?)

Ok, nu suger livet på riktigt. Precis som jag misstänkte.

När jag efter att ha packat och blablabla kom in till lägenheten och med hjälp av Snöret burit upp alla mina saker fann jag att de inneboende inte lytt min brors uppmaning att ta sitt pick och pack och dra utan hängde kvar som iglar. Jag har absolut inget mot CJ, jag tycker om honom och han hade städat och gjort fint åt mig men jag blir helt vild på den andre hemlöse som dessutom satt och hängde med sin tjej i köket när vi var där. Det slutade med flykt till Snöret där vi körde lite möbler till Stadsmissionen och käkade middag med Twinsen. Eftersom jag var fortsatt gnällig och hade ångest över skolan var jag ett rejält trist sällskap så efter lite kaffe och tröströkning i fönstret tog jag bilen ut till Ön igen.
Efter fika med Sniglarna och telefonprat med Axel (som är typ bäst och alltid gör en gladare) kändes allt mycket bättre och jag uppbådade nog med energi för att duscha och färga håret för att bli lite representabel på uppropet. Kom aldrig i säng och efter noll timmars sömn var det bara att gå upp igen och ta bussen till skolan.

Well, uppropet gick väl fint, vi fick meningslös information, fyllde i lite papper plus gavs en två-timmars attackföreläsning om endimensionell kinematik samt vektorer och deras tillämpningar. Först panik och totalt hjärnsläpp, sedan lite fattningsförmåga och egenterapi i form av tankar om att jag nog förstår om jag stirrar lite på allting hemma. Läraren i mekanik verkar vettig men öser på i 180 så det kan nog vara bra att förbereda sig lite inför lektionerna.
Klassen däremot är typ fjorton nördar varav en tjej förutom mig (och hon ser ut som en typisk KTH-flicka och började typ prata om matriser med en gång). Typ två verkar ok hittills och en av dem hade jag sällskap med till tunnelbanan och han ska nog ändå inte fortsätta så… Tur att jag redan har vänner och tur att jag bara kommer att vilja plugga i skolan (och får VG i allt) eftersom det ser mörkt ut för det sociala livet (snälla gör så att någon i klassen i alla fall går att prata med).

Eftersom Bag inte kommer in till stan förrän imorgon flydde jag åter till Snöret för lite mat och dumpning av tunga saker innan vi åkte in till city för lite datorsmekning och spontanshopping. Hittade ett par fina jeans tack vare bästa killen på JC och blev kär i en underbar tröja på Åhlens för massa pengar (har nog aldrig köpt en så dyr tröja förut). Efter trosuppdatering och matinköp for vi hem till Snöret igen via videobutiken. Väl hemma blev det varma mackor, grönsaksdipp och ”Match Point” (3 av 5 strykjärn) – jobbig ångestfilm efter halva men med bästa Scarlett och killen med isögonen.

Nu velar jag om huruvida jag ska lägga all min resterande lön på en bärbar dator och en iPod Nano till specialpris eller om jag bara ska fortsätta leva gott och köpa mera kläder för pengarna. Kan ju iaf glädja mig åt att min röka-mindre-projekt lyckats bra ännu, idag tog jag första cigaretten vid fem och har sedan dess bara rökt typ tusen stycken (och nu ska jag röka en till innan jag går och lägger mig).