lördag, augusti 19, 2006

evil nights

Lyckas aldrig vakna i tid utan sover bort larmet och vaknar som ett lik vid tolv och får ingenting gjort. Tvingade mig dock att styra upp alla mina papper och sortera allt tråkigt shit som strömmar in via brevlådan och packade samtidigt ned lite böcker och skolpapper jag ska ta in till stan. Lite tvätt och disk och sedan känner man sig som en hemmafru också.
Dagens plus är ju i alla fall att fysikböckerna bara gick på åttahundra eftersom jag får låna en bok jag behöver av min kompis Micke som också läser fysik (gissa om jag kommer att terrorisera honom i tid och otid för att få hjälp).

På eftermiddagen simmade jag fikade med mami och det var rätt soft även om jag inte har något tålamod med familjen just nu (tror att det beror på rastlösheten och börja-skolan-ångesten). Cissi och Erik kom över på middag och efter ett tag droppade Angelica och Hanna förbi också. Min bästa pasta avrundades med lite kaffe, hallonchoklad och likör och sedan var kvällen räddad.
Jag och Cissi lyckades även trycka en tröja till Peder som har födelsedagsfest imorgon. Vi misstänker att vi kommer att vara det pikanta arbetarklassinslaget på bratfesten och ska dessutom segla dit vilket vi hoppas kommer gå bra eftersom Cissi aldrig seglat förut och jag känner mig lite osäker på mina kvalifikationer som ensam kapten.

Har även en släng av nattångest (numera vanligt förekommande) och vet inte vad jag ska göra. Är enormt rastlös och har svårt att njuta av mina sista lediga dagar, vill bara flytta, komma i ordning och börja skolan. Kan ju i och för sig använda min panikenergi till att packa mera och styra upp men det är så svårt att komma igång med något. Numera är natten ond och dagen en transportsträcka mot ondskan för allt känns rätt ok när jag vaknar. Tänker för mycket men kommer aldrig någon vart med mina tankar (typiskt psykopatbeteende) och när jag försöker skriva av mig hamnar bara samma saker på papperet om och om igen.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Om du köper en Nano så är det ju nästan så att du måste skaffa ett sånt här fodral till den...

http://www.ishop.nu/?page=prod&id=108

(ja, jag har jättetråkigt)

söndag, augusti 20, 2006 3:45:00 em  
Blogger Liza said...

Det blir lite roligare snart, när jag kommer. Får jag bo hos dig ett tag om de hemlösa inte flyttat ut ännu?

måndag, augusti 21, 2006 12:33:00 fm  
Blogger Liza said...

De var ju grymma men seriöst - 255 kr? Jag lär ju sy ett eget precis som jag syr mina egna kläder...

måndag, augusti 21, 2006 12:34:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Naturligtvis får du bo hos mig! Det behöver du inte ens fråga. Mi casa, su casa ochsåvidare...

Jag funderar på att gå på träningen idag, fast jag vet inte, jag kanske latar ur.

måndag, augusti 21, 2006 7:04:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home