tisdag, januari 23, 2007

äppelflickans ångest

Alldeles nyss stängde min älskade macis ned sig utan anledning vilket den gjort oroväckande ofta på sista tiden. Beror det på att jag svikit den genom att bootcampa eller är det något lurt på gång? Jag tog ju bort förrädaren och vill så gärna att allt ska vara glömt och förlåtet men jag tror att någon är långsint och vill hämnas. Snälla, snälla macis – jag lovar att vara dig evigt trogen hädanefter och aldrig mer leka med onda pc-datorer om du lovar att fungera resten av livet. Deal?!?

Som vanligt hemma försent efter excellent samvaro med Punkarn och Påsen (ä.k. Ylva och Tove). Det blev rätt mycket flams och en hel del Hultsfredspepp (vill så gärna ha med Ylva som side-kick i år igen) och lite häng med systern och hunden också.
Hemgång i underbara vinterstaden och jag kan knappt bärga mig tills det är morgon igen och jag får äta upp en ny dag. Jag önskar att mitt liv vore så här bra jämt.

Dagens låt är favorit i repris: Arena – VNV Nation.