fredag, augusti 25, 2006

liza-livet 2,5-1

Jag vinner sakta men säkert över livet igen.

CSN ger mig pengar på måndag, jag har lyckats flytta in i lägenheten och har bara lektion imorgon förmiddag vartefter helgen kommer att tillbringas på segelbåten.

Däremot har inga av mina beställda skolböcker kommit, jag var tvungen att städa ur lägenheten (som var sjukt äcklig) innan jag flyttade in, jag har fortfarande ångest över skolan (nu ännu mer eftersom jag inte kan sova och kommer att vara dödstrött imorgon) och alla mina andra pengar är borta eftersom jag beställde en dator och en iPod idag.

Någonstans tror jag ändå att jag hamnar på plus. Softade hos Snöret idag och Axel kom förbi på fika och lite senare även Twinsen. Jag lyckades fixa iordning allt i mitt nygamla hem och fick hjälp av Snöret att städa och pyssla.
Den tidiga kvällens gråtångest är utbytt mot överlevnadskänsla och ett svagt hopp om livet. Imorgon åker jag till Ön och ska försöka softa och glömma allt ute på sjön.

Dessutom fick den hemlöse sitt straff för att han aldrig flyttade genom att bli lagom påkörd av en bil i veckan. Mohahaha... Gud hör bön och straffar en del på studs.