tisdag, augusti 29, 2006

wanna-go-back-weekend

Nu har jag kraschat hos Snöret igen och snyltar på hennes dator eftersom bror tagit med sig sin till landet. Dock anländer min egen dator och iPod imorgon eftermiddag (eftersom ingen var hemma igår när de försökte leverera den – tacka fan för det, de skrev ju levereras 30/8 eller tidigare – orka sitta i givakt 9-17 och vänta i flera dagar på att de kanske behagar dyka upp). Fulmiddag på McDonalds och innan det fika med Snöret och Angelica på Bönor och nödvändig skolstartsshopping.

Börjar komma in lite i skolan nu även om jag fortfarande mest är förvirrad och tycker att det är pilar hit och tid och överallt och bara bokstäver jag inte hajar något av. Har i alla fall lyckats lösa första hemuppgiften med hjälp av två klasskompisar och (hör och häpna) de är faktiskt bra. Ena killen är lite äldre och softare (lite geekig men bra ändå) och den andra är rolig och har rätt ok stil och honom är det lite mer ös på plus att han har läst matte förut så att han kan hjälpa mig med alla konstiga matte-saker som dyker upp. Resten är fortfarande mer eller mindre freakiga men så länge jag bara har någon att plugga med så är jag nöjd.

Helgen var lysande på alla sätt och vis och började med avprickning av långa to-do-listan fredag eftermiddag fika med Snöret innan handling och bussresa till ön med Axel. Middag på verandan, kort skymningssegling till Svansarna, te i sittbrunn under stjärnklar himmel och helt stilla sjö. Man sover alltid underbart i båten och jag älskar att vakna på vatten.
Efter bad och frukost och promenad runt på öarna satte vi segel och utnyttjade dagen väl genom att segla fram och tillbaka till Rödlöga. Värsta bra vädret och perfekt vind och man ville typ aldrig vända. Axel var värsta bra gasten och jag börjar bli sjukt nöjd med mitt växande lilla seglar-crew.
Landade på ön vid sjutiden, softade lite och gled ned till Fabian och Maja på någon form av kräftskiva som mest bestod av alkohol och allsång men som ändå bjöd på lite trevlig samvaro.

Söndagen var mest soft med frukost och dumpning av Axel vid bussen, fika hos mami och papi med Erika och Mini-Axel (hennes son) som kom förbi en sväng och lånade lite böcker. Packade lite och åkte sen in till Norrtälje med Henric och käkade och såg på bio (Pirates of the Caribbean – 2 av 5 strykjärn, tråkig, förutsägbar och farsartad uppföljare med trist upplägg för en tredje film).
Jag for till Sthlm efteråt och tog in på Snörets Hotell eftersom jag kände mig lite deppig och inte ville vara ensam. Garnet, Ambjörn och Twinsen var där också så det blev vattenpipa och te till sent och sedan sovparty på hela golvet.

Nu borde jag ta tag i mig själv och stirra lite på alla pilar jag inte förstår. Det brukar hjälpa ganska bra men just nu känns det som om det är lite för mycket saker i mitt liv som jag inte riktigt förstår. Kanske borde blunda och tänka istället.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Yo!

Du anar inte HUR jävla trött jag är. Jag sov typ inegnting inatt...

Hursomhelst, eftersom jag jobbar och har tråkigt hittar jag roliga saker på internet. Bland annat detta fotocollage från Island.

http://www.heybaberiba.com/reykjavik/

lördag, september 02, 2006 8:15:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home