onsdag, januari 24, 2007

liza – livet 1000-0 (hahaha)

Nytta gjord nästan hela dagen. Först utbildningsresa i Norrort nästan hela dagen (vilket i och för sig var ganska segt eftersom jag blir helt galen på tåg-nörden i min klass och den andra tjejen var lite tråkig just idag) och sedan planering och mailning till allt Hultsfredsfolk med Ylva nu på kvällen. Det gick bra efter lite middag och några glas vin men blev lite jobbigt eftersom vi tyvärr var tvungna att dissa lite folk som inte funkar i gruppen men det vägs å andra sidan upp av alla andra som är så sjukt bra och underbara.

Hann med en fika hos Nina också som lyckats trasha sitt ena ben och har det tråkigt hemma och det var pepp som vanligt. Det finns en anledning till att hon var på min lista över ”best new person 2006” och hon vet redan att jag i hemlighet är glad över hennes onda ben eftersom det gör att hon inte kan åka till Australien och segla som planerat utan måste stanna i stan och hänga med mig istället.

Hade för övrigt den segaste instruktören igår – alltså jag är värsta newben på att svara i telefon men jag var ändå snabbare än hon och det drev mig till vansinne innan jag fick svara lite själv. Annars var det söderort för hela pengen men jag var såå trött och oinspirerad att det var lovely att äntligen få åka hem.
Åkte även lite pulka med Snöret - i först Vasaparken (1 av 5 strykjärn om man är över fem år) och sedan i Observatorielunden (5 av 5 strykjärn om man inte håller livet allt för högt).
Blev perfekt trötta och blöta för att komma hem till te, varm äppelpaj och House. Hann därefter inte göra så mycket mer innan jag däckade av trötthet och sov som en stock tills imorse.

Livet fortsätter i samma goda stil vilket föranleder oro inför vad som komma skall men wtf – jag gör som Snöret och struntar i morgon-dagen och som Anders som mest bara flyter med i lugn och ro.

Dagens låt: Wish You Were Here - Pink Floyd