söndag, januari 28, 2007

sleepless weekend

Nu måste jag faktiskt tvinga mig att skriva igen – är sjukt tärd av helgen och vill helst bara sova men jag får inte gå och lägga mig riktigt än. Måste tvätta håret och fixa ihop allt inför morgondagen först. Och skriva klart här.
Dagen (eller snarare eftermiddagen) har mest varit frukost och Veronica Mars i soffan, besök av mami och pizza till middag. Jag längtar såå till sängen.

Var på Jannes (min kompis Teresas man) födelsedagsfest igår med Henric och det började lite stelt med middag och släktingar och tråkiga arbetskamrater men medan kvällen gick blev det bättre. Rebondade lite med Maria och Sara som jag senast träffade på Teresas bröllop och efter enorma mängder vin blev det diverse mer eller mindre rumsrena sällskapslekar och diskussioner. Det var väldigt trevligt och vi blev kvar till första tunnelbanan vid kvart i sex.

Även fredagen blev en lång natt men med sen start. Träffade Shirley över middag på Kvarnen vid nio och efter ett snabbstopp på Pet Sounds lurade jag med henne till O-baren eftersom jag blev helt förälskad i den förra helgen. Väl där dök Cissi upp enligt planen eftersom hon blivit dissad av ond kompis i Uppsala och sedan träffade vi väldigt otippat vår sommarkompis Fredrik som var där med några bekanta.
Han drog med oss till Riche och Berns där vi dansade ett par timmar innan vi tappade bort varandra. Jag och Cissi var vid det laget dock vid så gott mod att planerna på hemgång kändes osedvanligt trista så det blev Spy Bar sista timmarna. Träffade några rätt trevliga killar som gillade att dansa och körde någon form av mediatugg. Stötte även ihop en kille som också bor där jag bodde i Stocksund och höll på att bli sjukt paranoid innan jag förstod vem han var (eftersom han visste en massa saker om att min brar var i London osv.). Hade best intentions att promenera men det var fan tjugo minus så vi tog en taxi hem till bakiscocktail och ostmackor.

Igår skulle Cissi på opera med sin mamma så vi tog en promenad ned dit och sedan fortsatte jag till stadsmuséet där jag, Snöret och Twinsen kollade in utställningen döden dö (2 av 5 stryljärn – jag var lite besviken, för mycket trams). Eftersom vi kommit hem vid sju och sovit till tolv så var det inte så mycket mer dag kvar att göra av med så det blev hem för uppsnyggning och sedan ut till Skarpnäck för födelsedagsfesten.

Har inte på något sätt hunnit landa efter helgen och är så trött att allt snurrar men det känns som om jag måste låta mig andas ut nu i lugn och ro. Det är kul med ös men förr eller senare måste jag stanna upp och bara vara ett tag (hahaha).

Har även bokat flyg nu för visit hos bro i London så nu är jag grymt pepp men borde nog använda de närmsta två månaderna tills jag åker till att vila ut ordentligt för jag misstänker att väl där kommer det att bli fem dygns nonstop ös.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fan, vi är för gamla för att vara ute och svira på nätterna!
Men hade som vanligt sjukt kul i fredags! Operan var förresten asbra, och sedan gick jag o mamma till KB där vi, ej helt otippat, träffade på sjuuuukt udda personer och mamma blev uppraggad av en enbent konstnär =)

Kram!

söndag, januari 28, 2007 10:30:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home